Monday, December 15, 2008

Sem Lepas Sem Depan

Sesi rotibasi motivasi untuk diri sendiri

6 hari yang berharga...dan aku tak puas lagi duk umah (walaupun dah 38 hari cuti la la la)

Baiklah, mari kita imbau kenangan tok guru-tok guru aku yang best sem lepas.ni ayat2 mereka yang aku selalu ingat

Prof. Aziz Bari : law + conscience=justice

Ustaz Hamid Jusoh al-Butri : don't call me haji hamid, i will slap your face silap,bukan yang ni. what's the reason.....


Dr Baharudin : use your common sense! [aku tau perkataan ni terngiang2 di telinga semua orang]


Dr. Normi : a good law student will start their revision one month before exam

(soon to be Dr.) Wan Liza : haa..kan boleh tu.sape cakap tak boleh

Ustaz Kabir : cats are cute aren't they

Jadi, kesimpulannya ialah:

Dalam bidang undang-undang ni tak kire belajar ke kerja, tak boleh guna law je, kena guna conscience skali.law tak semestinya equals to justice.reason is a must for everything.camane nak dapat reason?guna common sense.musti selalu guna common sense, apa yang wajar apa yang tak wajar, jangan diterima saja bulat atau bujur2 apa yang di depan mata.don't do things at the eleventh hour, avoid procrastination(thanks to Assc.Prof Syed Ahmad Alsagoff) tak kire masa study untuk exam ataupun siapkan submission masa jadik lawyer(korang la,bukan aku).dan last skali mesti yakin diri.chayo chayo ke ganbatte kudasai ke ape2 je la yang penting rasa konfiden(jangan over!).

and don't sterilize your cats.if you don't want your kittens, give it to Dr Kabir.[apa kena mengena?]

walaupun penat tapi aku tahu penyeksaan yang diberi tu untuk kebaikan kita semua.

belajar dan keja tu kan jihad, macam nak gi perang.takkan la nak gi perang pun nak senang.jangan banyak komplen:ish panas la,banyak selut la.demi survivor- angkat je senapang dan tembak!tra ta ta ta ta ta ta.pastikan tembakan anda tepat.tapi kalo orang jahat tak mati-mati jugak(ish liat betul) n lempar bom tangan kat korang....kebaaabooommmmm.......mati.mati syahid.xpe la dah usaha kn?

fahamilah erti usaha....

fahamilah..fahamilah...fahamilah...(echoing)

jadi....usahalah!




*sebenarnya aku amat malas teramat sangat nak gi Negara Atap Biru.posting ni tak lain tak bukan hanyalah untuk menyedapkan hati




2 comments:

maryam said...

ape maksod negara atap biru...
animation 2 ko googl gak ker?so kiut!

rai said...

negara atap biru tu uia la..
kan atapnye smue biru
kenapa ye?hairan aku